Студио "Театър" представя "Тартюф, Тартюф…" по Молиер


Ваше Величество!

Тъй като задължението на комедията се състои в това да поправя хората като ги забавлява, аз мислех, че съобразно длъжността, която заемам, мен особено се полага да бичувам пороците на своето време, давайки ги в смешен вид.
Аз съчиних тази комедия, Ваше Величество, както мен се струва, с всичкото си старание и всичката си предпазливост, които изисква деликатността на сюжета.
Сега полагам тази книга в ръцете Ви и Ви моля, Ваше Величество, да благоволите и ми дадете възможност да Ви доставям невинни развлечения и да въбуждам смях у монарха, който постави в трепет цяла Европа!

И тъй, действащите лица в тази комедия:

Оргон – Петър Денчев
Мадам Пернел – Валентина Ангелова
Елмира – Лилия Гелева
Дамис – Пламен Петков
Мариана – Деница Райчева
Валер – Цветомир Калоянов
Клеант – Савина Бързева
Дорина – Валентина Андонова
Флипот – Ралица Вороневска
Мадам Лоял – Гергана Арнаудова
Мосю Солей – Марин Василев
Тартюф – Оник Саркисян

Работата върху този спектакъл и върху образа на Оргон започнах твърде изведнъж, без особена подготовка и нагласа. Стоян Радев познавах спорадично и твърде повърхностно от неговите актьорски изяви, към които се отнасях с особена симпатия и изпитвах голям респект към ерудицията, с която подхожда към актьорската работа, имайки предвид и млада му възраст. Особено ме изненада неговият подход към текста на Молиер. В интерес на истината не очкавха подобна интерпретация, въпреки, че имах някаква представа за стила му на работа след реализацията на „Домът на Бернарда Алба“.
Разсъждавайки за „Тартюф, Тартюф…“ забелязвам особени сходства в организацията на пространството с това на „Домът на Бернарда Алба“, но първоначлно не можех да направя тези забележки, защото бях твърде съсредоточен върху своят образ и сцените, в които участвам.

Идеята, че Тартюф може да бъде всеки един и че влюбеността на всички останали, тяхната осбебеност дава възможността за издигането на кумир, подкрепям до край. По този начин основната режисьорска теза ми стана изключително близка, като подчиних образът на Оргон на нея и по този начин застанах зад тази идея.

Особено се радвам, че имах възможността да работя и да стана приятел с новите лица, които срещнах – Лилия Гелева, Валентина Андонова, Савина Бързева, Пламен Петков, Валентина Ангелова и всички останали участващи. Работата върху този спектакъл особено ме сближи с Оник Саркисян, когото познавам от няколко години.
Този спектакъл ми помогна да погледна много по-задълбочено върху работата върху жестовете и ме научи на много важни технически умения.

Вашият коментар

